top of page

Eigenheid

Of beter schrijf ik, eigenheid uit het oog verliezen. Dat komen Gwen en ik tegen. We begonnen zo eigen. Over wat Vrouw voor ons is maakten we allereerst ieder een collage. Voelen, scheuren, knippen, plakken. Lekker bezig in de stroom. Ook hebben we samen een geheel eigen Talking stick gemaakt. Onmiskenbaar de stick van Gwen en Judith. Om de beurt hebben we er iets aangemaakt, versierd, aangekleed.

Toch zijn we onze eigenheid uit het oog verloren. Hebben we ons laten verleiden en mee laten voeren door onze omgeving. Ik kom hierin tegen dat ik me onzeker voel over mijn eigen vrouwzijn. Het voelt dat ik aan het volwassen worden ben, vrouw in wording. Toch hoef ik in wezen niets uit mijn omgeving te gebruiken. Ja, ik kan kijken, voelen, proberen wat anderen doen en laten zien. Maar het wordt mij nu duidelijk dat wat ik breng gewoon uit mij mag komen. Ik heb het allemaal in huis. Gwen ook. En een ieder die wil ontdekken zal zichzelf vinden en tevoorschijn kunnen laten komen. Vandaar dat ik onze website heb aangepast. We willen onze eigen beelden, waar we er zat van hebben ondertussen, brengen en laten zien. Nu voel ik ook dat het meer van ons is.

Ik dank mijn opleiders en mijn groep van Olfo/Kunstwolf voor de feedback en eerlijkheid. Dit heeft me veel gebracht.

lagen vallen in elkaar


  • Facebook Basic Square
bottom of page